Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

10 типових помилок при купівлі б/в напівпричепів

У цій статті розповімо про основні помилки, яких припускаються при виборі напівпричепів, що були у використанні. Інформація допоможе вибрати б/у-техніку, яка прослужить довго і не вимагатиме грошових витрат на ремонт одразу після покупки. Також покупці дізнаються, як убезпечити себе під час оформлення угоди та передачі грошей продавцю.

№1 Купувати по фото на замовлення

Можливість купити напівпричіп набагато дешевше, ніж за середньоринковою ціною, спокуса, яка може обернутися неприємностями та масою проблем. Пригнана на замовлення техніка, як кіт у мішку. Оцінити реальний стан за фотографіями неможливо, тому немає гарантій, що напівпричіп не буде потрібно ремонтувати перед експлуатацією.

На вторинному ринку ТЗ краще купувати у перевірених продавців, які дають гарантії та дорожать репутацією. В ідеалі, має бути можливість провести візуальний та технічний огляд. Запчастини на напівпричепи коштують недешево. Наприклад, напівресора може обійтись в 350 євро, а гальмівний диск в 150 євро. Покупка без огляду може призвести до додаткових витрат на ремонт, заміну ключових вузлів і деталей.

№2 Не оцінити стан конструкції

Насамперед потрібно оглянути раму напівпричепа, тому що на неї припадає близько третини вартості. Це скелет, на який лягає все навантаження, а за наявності проблем втрачається рухливість напівпричепа і підвищується ризик, що при постійному навантаженні рама може поламатися на дві частини.

Перед покупкою потрібно уважно оглянути конструкцію, переконатися, що на ній немає зварних швів, корозії, серйозних відколів і тріщин. Також важливо, щоб рама була рівною, без вигинів, які найчастіше з’являються внаслідок ДТП.

На наступному етапі необхідно уважно оглянути підвіску та вісь. Якщо підвіска інтегральна, а на ній виявляться тріщини та зварні шви, висока ймовірність, що доведеться міняти всю вісь. У більшості випадків з такими дефектами підвіска вважається необслуговуваною.

№3 Не перевірити електричну, повітряну систему та дах

Щоб не витрачатися на додатковий ремонт у майбутньому, рекомендовано перевірити працездатність систем та цілісність тенту. Для початку потрібно оглянути електророз’єм і, якщо все гаразд, під’єднати напівпричіп до тягача. Повинні працювати ABS та EBS, габаритні та аварійні вогні, стоп-сигнали тощо.

Для перевірки повітряної системи оглядають подушки, щоби на них не було пошкоджень. Кран, слабке місце напівпричепів, перевіряють подачею повітря з тягача при несправностях повітря труїтиме.

Дах напівпричепа може обійтися в суму від 1200 євро, тому потрібно переконатися, що він не тече, про що можуть говорити плями на підлозі. Також потрібно перевірити механізм складання — дах повинен рухатися легко та не застрягати.

Механізм складання даху напівпричепа

№4 Придбати «конструктор»

Завжди є ризик потрапити на недобросовісного продавця, який під виглядом, майже нового, намагається «штовхнути» напівпричіп, зібраний із різних частин, нерідко низької якості. На таку техніку отримують техпаспорт з більш пізнім роком випуску та виставляють на продаж.

Мало того, що покупець переплачує, так ще й зростає ймовірність отримати масу проблем через часті поломки та витрати на ремонт. Щоб уникнути таких неприємностей, потрібно проводити огляд зі спеціалістом та перевіряти документи на ТЗ. Наприклад, якщо напівпричіп іноземного виробництва, серед інших документів має бути митна декларація та сертифікат відповідності.

№5 Купувати у продавців, які видають себе за власників

Як правило, це шахраї, котрі орудують на майданчиках, видаючи себе за власників напівпричепів. Ситуація проста — покупець приїжджає на майданчик, його зустрічає щирий продавець, все показує, розповідає і навіть погоджується на пристойну знижку.

Недбайливого покупця ведуть до машини оформлювати документи, шаблони яких приготовлені заздалегідь. Підозру нічого не викликає, адже все відбувається на офіційному майданчику. Після розрахунку щасливий власник напівпричепа при спробі його забрати стикається з тим, що ТЗ йому, виявляється, не належить.

Для того, щоб уникнути подібних проблем, треба перевіряти продавця ТС. На територіях майданчиків має бути офісне приміщення, де покупцям надають необхідну інформацію, та весь пакет документів на техніку. Звернувшись в офіс можна отримати дані щодо продавця, умов розрахунку, транспортного засобу (виробник, рік випуску тощо).

Також при оформленні документів та розрахунків треба уникати стихійних місць. Оформлювати купівлю-продаж краще з юристами, або досвідченими знайомими, а розраховуватись виключно в приміщенні офісу або банківських установах.

№6 Вказати в договорі занижену ціну

Приватні особи та сумнівні фірми можуть запропонувати не вказувати в договорі реальну вартість техніки. Аргументація проста економія на податках. Така економія може в майбутньому обернутися неприємностями.

За бажання продати напівпричіп за нормальною ціною власнику доведеться шукати такого ж поступливого покупця. Другий негативний момент при судових розглядах із продавцем, наприклад, за бажанням повернути техніку та отримати назад гроші, можна розраховувати лише на суму, зазначену в договорі.

№7 Не надавати значення історії сервісного обслуговування

Багато водіїв експлуатують техніку на максимум і не особливо дбають про якісне технічне обслуговування. Часто це роблять усвідомлено вичавлюють все, що можна із ТЗ без зайвих витрат, а потім виставляють на продаж. В результаті використання неоригінальних запчастин та ремонту в кустарних СТО техніка швидше зношується та часто ламається.

Бажано купувати напівпричіп із прозорою історією обслуговування, щоб мати реальне уявлення про технічний стан і що можна очікувати у майбутньому. Продавець повинен надати сервісну книжку з позначками про тип, обсяг робіт та дату обслуговування у сервіс-центрах.

Історія сервісного обслуговування напівпричепу

№8 Купувати у сумнівної лізингової компанії

З одного боку, покупець отримує можливість придбати ТЗ з оплатою частинами та перекладає різні ризики на компанію, але в цьому і весь підступ. Якщо компанія маловідома, то є ризик потрапити на шахраїв. Інший варіант, при невмілому веденні бізнесу лізингова компанія може збанкрутувати. В обох випадках на покупця чекають проблеми.

У першому — можна заплатити гроші, а компанія просто зникне. У другому — продавець збанкрутує, а напівпричіп, який повністю не переходить у володіння до повної виплати, можуть заарештувати в рахунок погашення заборгованостей лізингової компанії.

Переконатись, що лізингова компанія надійна, допоможе декілька ознак:

  • у компанії є власне автогосподарство, а також надання послуг проходження технічного огляду та сплати податку на транспорт;
  • гнучкі та різноманітні умови лізингу (кредити, позики, статутний капітал і т.д.) свідчать про надійність компанії;
  • досвід роботи — чим більший термін, тим вірогідніше, що компанія турбується про свою репутацію і надає максимально якісні та прозорі послуги.

№9 Купити заставний напівпричіп

Щоб уникнути різноманітних неприємностей, потрібно перевіряти не тільки транспортний засіб, а й продавця. Насамперед необхідно ознайомитись з документами, особливо з техпаспортом: він має бути оригінальним, а не копією. Якщо ТЗ ввозилося з-за кордону, потрібна митна декларація та чеки про сплату зборів.

За наявності КАСКО переконайтесь, що у договорі страхування не фігурує кредитна організація чи банк. Якщо продавець юридична особа, буде не зайвим перевірити інформацію про те, як давно він на ринку, репутацію та ознайомитись з установчими документами.

№10 Розраховуватись готівкою

Оплата готівкою завжди ризик, особливо при покупці у фізичної особи. По-перше, є небезпека потрапити на зловмисників, які в момент розрахунку можуть відібрати гроші та завдати шкоди здоров’ю. По-друге, довести, у разі чого, що покупець передав гроші продавцеві, навіть із розпискою, може виявитися клопітким заняттям.

Правильним буде проводити всі фінансові розрахунки через банк, навіть якщо на руках готівка. Продавець має надати чи відкрити розрахунковий рахунок, куди покупець може перерахувати гроші. Такий варіант гарантія безпеки для всіх учасників угоди. 

Продавцю не потрібно турбуватися про справжність купюр, а покупець буде захищеним від шахраїв та зможе довести факт передачі грошей завдяки виписці з банку.

Залишити коментар