Напівпричепи самоскиди незамінні для перевезення сипучих вантажів, будматеріалів, с/г продукції та іншого. Насамперед це зерно, пісок, гравій, земля, будівельне сміття та інші матеріали, які можуть бути завантажені та вивантажені шляхом підйому/опускання кузова. Раніше для цих цілей використовувалися автомобілі-самоскиди. Зараз все частіше використовують самоскидні напівпричепи. Вони мають більшу вантажопідйомність, кращу маневровість і коштують дешевше. Використовуються самоскидні причепи в парі з сідельним тягачем.
Завдяки своїй конструкції і механізму підйому, самоскиди швидко вивантажують матеріали, що економить час і зусилля під час вантажоперевезень. Наявність гідравлічної системи для керування підйомом кузова дає змогу точно контролювати процес вивантаження. Як вибрати самоскидний напівпричіп? Залежно від виконуваних завдань, напівпричепи бувають різних розмірів і конструкцій.

На що звернути увагу під час вибору напівпричепа самоскида
Важливо ретельно підійти до вибору техніки, адже від правильного рішення залежатимуть експлуатаційні витрати, витрати на обслуговування і ремонт у майбутньому.
Який самоскидний напівпричіп краще вибрати і що врахувати під час вибору, щоб працювати в прибуток, а не в збиток?
Особливості конструкції рами напівпричепа
Важливо, щоб рама була виготовлена в заводських умовах, а не кустарним способом. Метал має бути новим і міцним, щоб витримувати істотні статичні та динамічні навантаження в процесі експлуатації. У конструкції мають бути передбачені додаткові елементи жорсткості: поздовжні і поперечні балки. А вся конструкція рами повинна забезпечувати рівномірний розподіл навантаження і запобігати зміщенню вантажу під час транспортування вантажним транспортом.
Увага! Дуже важливо, щоб рама була адаптована під тип вантажу і умови експлуатації напівпричепа.
З якого матеріалу виконано кузов
Для виготовлення кузова зазвичай застосовується алюміній або сталь. Який напівпричіп краще: алюмінієвий або сталевий? Напівпричіп з алюмінію не іржавіє, тому може використовуватися для транспортування практично будь-якої продукції. Наприклад, алюміній не утворює іскор, тому використовується для перевезення легкозаймистих і вибухонебезпечних речовин. Але після пошкодження ремонтувати алюмінієвий кузов складніше і дорожче. Дефекти і вм’ятини на сталевих бортах усуваються легше.
Технічний стан гідроциліндра та гальм
Технічний стан цих компонентів впливає на безпеку експлуатації самоскида-напівпричепа. За рахунок висування штока гідроциліндра відбувається підняття кузова і розвантаження зерна, піску, шлаку або іншого сипкого матеріалу. Важливо, щоб гідроциліндр був перевіреного бренду. Поверхня циліндра має бути хромованою. У разі обриву живильного кабелю виробником має бути передбачений захист.
Важливість ідеального стану гальмівної системи складно переоцінити. Сучасні напівпричепи оснащуються системою електронного антиблокування (АБС), яка автоматично регулює тиск повітря в камерах циліндрів гальмування, щоб колеса не блокувалися в разі екстреного гальмування.

Інші критерії, на які потрібно звернути увагу, перед тим, як вибрати самоскид напівпричіп:
- Як відкривається задній борт. Щоб уникнути т. зв. “холостих пробігів”, важливо обирати самоскид, задній борт якого відчиняється навстіж (як ворота) і вгору як кришка. За наявності обох варіантів відкривання борту, напівпричіп може виконувати функції самоскида і перевізника палетованих вантажів.
- Товщина підлоги і наявність посилення. Щоб підлога витримувала тиск важких вантажів і не пошкоджувалася при цьому, потрібно обирати підлогу оптимальної товщини (щонайменше 5-6 мм) з посиленнями.
- Тентування. Можливість накрити самоскид-зерновоз тентом дасть змогу зберегти і захистити цінний вантаж від погодних факторів. Зерно не буде розсипатися під час транспортування.
- Якість фурнітури, що забезпечує замикання заднього борту. Якщо фурнітура виконана з якісних матеріалів, борт не відкриється в дорозі, а вантаж буде доставлено цілим і неушкодженим..
- Наявність підйомної осі. Це важливий компонент напівпричепа, який автоматично піднімається, коли самоскид порожній, і опускається під час завантаження.
- Чи передбачений противідкатний захист. З метою зниження спорядженої маси напівпричепа, багато далекобійників не використовують противідкатні пристрої. Такі дії категорично не рекомендуються!
- Наявність упору для безпечного обслуговування самоскида при піднятому кузові. Упор фіксує кузов у потрібному положенні, щоб уберегти обслуговуючий персонал від нещасного випадку.

Правильно підібраний напівпричіп — запорука того, що перевезення будуть ефективними, а логістика прибутковою.
Яким має бути напівпричіп самоскид для перевезення зерна
Як вибрати напівпричіп зерновоз? Для перевізника важлива вантажопідйомність і місткість самоскида, що дозволяє забезпечити високу рентабельність вантажоперевезень. Але під час купівлі обов’язково уточнюйте у продавця умови гарантії та сервісного ТО на напівпричіп-зерновоз. Це дасть змогу підтримувати справний стан техніки, а в разі форс-мажорів — розраховувати на технічну допомогу виробника.
ТОП 7 найкращих моделей напівпричепів
Який напівпричіп взяти для зерна з представлених на ринку? Традиційно популярними брендами серед транспортних компаній, які спеціалізуються на перевезеннях зерна, є Benalu, Schmitz Cargobull та інші виробники напівпричепів.
У ТОП 7 найпопулярніших моделей самоскидів напівпричепів на сайті Autoline входять:
- Трьохвісний Benalu C39C14, оснащений потужною гідравлічною системою і стійкою місткою конструкцією (об’єм 51 м³), здатний ефективно працювати в найскладніших умовах і транспортувати.
- Трьохвісний Schmitz Cargobull SKI 24 SL 10.5. Поєднання міцності, інноваційних технологій і великої місткості (54.01 м³) робить його ідеальним вибором для зернотрейдерів.
- Двовісний Kaiser 23 Cub in Steel з пневмопідвіскою і барабанними гальмами вирізняється непоганою місткістю (27.5 м³), міцністю конструкції і довговічністю.
- Компактний трьохвісний Langendorf SKS-HS місткістю кузова 28 кубів, оснащений міцним шасі та зручною системою завантаження-розвантаження, забезпечує надійність та ефективність у роботі.
- Meiller MHPS 44/3L вантажопідйомністю 34 тонни і місткістю кузова 29 м³ із заднім розвантаженням, оснащений пневморесорною підвіскою і дисковими гальмами.
- Stas S300CX трьохвісний місткий (52 м³) напівпричіп з полегшеною алюмінієвою рамою, потужною гідравлічною системою підйому і зручною кабіною для водія.
7. Трьохвісний Carnehl CHKS/AH з корисним об’ємом кузова 25 м³, пневмопідвіскою і дисковими гальмами.

Який напівпричіп кращий для зерна? Все залежить від автопарку перевізника і майбутніх завдань. Купити або продати самоскидний напівпричіп можна на інтернет-платформі «Autoline». На даний момент на платформі 2244 актуальних оголошень з продажу самоскидів напівпричепів. Тут продають напівпричепи нові, б/в, після ДТП, з дефектами і по запчастинах.