Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Нові правила перетину кордону з ЄС 2024 для перевізників

Екологія та безпека автомобільних вантажних перевезень серйозно непокоять відповідні європейські структури. Щороку запроваджуються зміни до вже прийнятих нормативів, впроваджуються нові. Для українських перевізників важливо, що всі ці ініціативи стосуються не тільки вантажного транспорту, що рухається дорогами Європи. Але й усіх транзитних перевізників, що перетинають кордони ЄС.

Що чекає на європейські вантажівки у 2024 році

В рамках ініціативи ЄС Vision Zero, яка має на меті досягти нульового рівня смертності та серйозних травм на європейських дорогах до 2050 року, впроваджуються нові вимоги. Так, з липня 2024 року всі нові вантажівки, що продаються в ЄС, повинні будуть відповідати оновленому Загальному регламенту безпеки (GSR, General Safety Regulations). 

Закон GSR охоплює запровадження низки передових функцій безпеки, які будуть в обов’язковому порядку впроваджуватися для нових вантажівок. Ці функції покликані полегшити роботу водіїв і знизити ризик аварій, спричинених людським фактором.

Закон GSR щодо безпеки вантажівки

Системи безпеки, які будуть встановлено на нові вантажівки, в основному спрямовані на концентрації уважності та пильності водіїв. Серед них є як вже застосовані деякими виробниками, так і абсолютно нові:

  1. Сигнал аварійної зупинки. Стоп-сигнал, що миготить при різкому зниженні швидкості або активному гальмуванні ззаду вантажівки.
  2. Надання інформації водієві при русі заднім ходом. Сюди входять такі технології як камера заднього виду та датчики, що попереджатимуть про об’єкти, які знаходяться позаду або у мертвій зоні.
  3. Система контролю тиску в шинах. В реальному часі відстежує тиск у шинах та миттєво повідомляє водієві про критичні показники.
  4. Інтелектуальна система підтримки швидкості. Відстежує швидкість та контролює, аби водій не перевищив встановлений ліміт.
  5. Система контролю мертвих зон відстежує рух пішоходів та велосипедистів, що їдуть поруч, або перетинають дорогу перед або позаду вантажівки.
  6. Система попередження про наявність пішоходів або інших рухомих об’єктів під час рушання автомобіля. Система складається з низки радарів та сканерів та вмикається під час рушання або руху на малій швидкості.
  7. Вбудований алкотестер. Тепер перед всіма виробниками вантажівок стоятиме задача стандартизувати інтерфейс блокування запуску чи руху за умов позитивного автоматичного тесту водія на алкоголь.
  8. Система слідкування за станом водія під час руху. Інтерфейс виявлятиме сонливість або втрату уваги водієм та попереджатиме його про необхідність зробити зупинку для відпочинку.

Все вищезгадане стосується тих нововведень в конструкцію вантажівок, що будуть необхідні вже з липня 2024 року. Проте це не все. Поступово будуть впроваджуватися нові технології та алгоритми. 

Контроль мертвих зон вантажівки

Додаткові вимоги до вантажівок з 2026 та 2029 років

Додаткові вимоги почнуть діяти з 2026, та потім з 2029 року. До того часу кожен виробник має реалізувати наступні безпекові функції:

  1. Превентивне розпізнавання частого відволікання водія під час руху. Систему буде налаштовано таким чином, що вона зможе заздалегідь попереджати водія про дрібні помилки та наявність втоми.
  2. Нові вимоги до прямої видимості. Так звана «пряма видимість» — це те, що водій може бачити безпосередньо з робочого місця, через лобове скло та бічні вікна, дзеркала заднього виду. Вимоги спрямовані на те, аби зменшити кількість та площину сліпих зон, у які зазвичай потрапляють пішоходи, діти, велосипедисти, водії скутерів та мотоциклів тощо.
  3. Реєстратор даних, автомобільний «чорний ящик». Аварійний пристрій, що безперервно фіксує події та може бути використаний у разі встановлення причин тих чи інших аварій, пригод тощо.

Очікується, що нові правила матимуть значний вплив на європейський автопарк вантажних автомобілів. Також це стане новим викликом як для виробників автомобілів, так і для їх власників — автопарків та приватних осіб. Причому не тільки в Європі, але й в Україні.

Залишити коментар