Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Проблеми з пальним: чи вплине це на збір врожаю?

Зміна цін на пальне, черги та очікування поставок. Паливний ринок України у 2022 році не готовий до нових викликів, передусім через відсутність достатньої кількості цистерн з ADR.

Насправді замовлення і доставка цистерн можливі і реальні, проте чекати доведеться близько 3, а іноді до 5 місяців. Турецькі заводи з виготовлення цистерн Nursan, Ali Riza Usta, Ozgul за офіційними даними готові виготовляти для України по 100-150 одиниць техніки в місяць. Європейські виробники Kassbohrer, Schwarzmuller, Magyuar, Sievering – до 100 одиниць кожен.

Налаштування імпорту пального

За офіційними даними голови Комітету Верховної Ради з питань енергетики Андрія Геруса, у червні в Україну поставлено близько 600 тис. тонн пального, із них:

  • 400 тис. тонн дизелю;
  • 200 тис. тонн бензину і газу. 

Ці дані на 50% вищі порівняно з травнем. Саме тому з середини червня ситуація на заправках стабілізувалася – заправитися можна, іноді навіть без черг!

Окрім цього, у червні по бензину та дизелю кількість імпортерів зросла удвічі порівняно з січнем-лютим 2022 року. Станом на перший місяць літа маємо такі показники:

  • дизель – майже 100 імпортерів;
  • газ – 45 імпортерів;
  • бензин – 27 імпортерів.

У червні щодня в країну заходить близько 230 машин із пальним, налагоджується постачання залізницею. Якщо вийдемо на великі поставки, зможемо в рази збільшити імпорт пального.

Окрім цього, українські трейдери почали креативно підходити до вирішення цієї ситуації: возили пальне у відмитих бітумовозах та спиртовозах.

БітумовозСпиртовоз
Ємність 26-28 м3 (у бензовозах – 32-34 м3)Ємність 30 м3
Менш рентабельнийДорожчий за бензовози
В Україні їх близько 500 шт.В Україні їх близько 100 шт.


Що з нашими виробниками?

На сьогодні завод «Техкомплект» офіційно повідомив про виготовлення напівпричепів-бензовозів (цистерн на 30 м3 з передпідготовкою до встановлення нижнього наливу та можливості встановлення насоса через систему гідроприводу).
З точки зору можливостей, то в Україні є власний виробник пожежної техніки – «Пожмашина». Підприємство має досвід виготовлення паливозаправників, але зараз вони не планують запуск такого виробництва.

Таким чином, власними силами українські виробники готові покрити близько 30 цистерн в місяць, чого не достатньо.

Чи вплине паливна криза на аграріїв?

Споживання пального не стоїть на місці. У травні вже активізувався український бізнес. У червні – аграрії почали збір озимих культур. Пік споживання пального, за прогнозами фахівців, припаде на серпень-вересень (активну фазу жнив).

Розвантаження зерна

Незважаючи на підвищений попит на пальне, на АЗС фіксується зниження оптових цін. Ще в квітні-травні фермери готові були платити за дизель будь-які кошти, то в червні попит знизився до мінімуму. Чому так відбувається? 

На ринку з’явилися дрібні імпортери, і сам ринок став більш конкурентним. Серед імпортерів – великі агрохолдинги. Вони вчасно зреагували на цю ситуацію – закупили власні бензовози та імпортують пальне самостійно.  Відтепер аграрії не чекають дизель,  а безперебійно проводять польові роботи, маючи необхідну кількість пального.

Це і стало причиною загального зниження цін на АЗС. Такий тренд надалі стане популярнішим і серед середнього бізнесу. 

Отже, паливна криза мінімально зачепить сезонні польові роботи, а оператори нафтового ринку будуть вимушені більше акцентувати увагу на роздрібному ринку. 

Залишити коментар