Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Ремінь ГРМ: скільки служить, коли міняти

Навіть незначне пошкодження ременя ГРМ може спричинити серйозні проблеми з двигуном та обернутися дорогим ремонтом. Вартість самого ременя здається мізерною порівняно з витратами на подальше відновлення. Саме тому кожному водієві варто знати, скільки служить ремінь ГРМ і коли його потрібно перевіряти.

Фото ременю ГРМ

Що таке ремінь ГРМ та чому він настільки важливий

До відносно недавніх часів функції ременя ГРМ виконував металевий ланцюг, а ще раніше — шестеренчаста передача. До речі, інженери Volkswagen цілком серйозно планують перевести нові двигуни саме на шестеренчастий привід газорозподільного механізму. Якщо повернутись безпосередньо до ременя, то він має декілька надважливих функцій:

  1. Передача крутного моменту з колінвала на розподільчий вал (або декілька розподілвалів).
  2. Чітка синхронізація роботи кривошипно-шатунного механізму з системою газорозподілу. Тобто, коли поршень певного циліндра знаходиться у верхній мертвій точці такту стиснення, впускні клапани цього циліндра мають бути щільно закритими.
  3. Привід додаткового обладнання — у більшості випадків це водяна помпа.

Це життєво важливі функції для двигуна, адже без синхронізації колінвала та розподілвала неможливо організувати рух відпрацьованих газів та подачу у камеру згоряння робочої суміші повітря та пального.

ГРМ ремінь

З чого зроблений ремінь ГРМ

Переважна більшість ременів ГРМ виготовляють з гумової суміші (поліуретановий або хлоропреновий каучук), стійкої до високих температур та зношення. Аби надати ременю більшої міцності та запобігти розтягуванню, він має шарову структуру — шар гумового компаунду, шар армувальних волокон, знову шар компаунду.

Фактура внутрішньої робочої площини ременя — зубчаста. Крок та розміри зубців ременя повинні збігатися з кроком зубців веденої шестерні на розподілвалу та ведучої шестерні на колінвалу.

Переваги ременя ГРМ

У порівнянні з іншими типами приводу механізму газорозподілу, ремінний привід має значні переваги:

  1. Точна передача високого крутного моменту, відсутній ефект ковзання.
  2. Низький рівень навантаження на вали та шківи.
  3. Низький рівень зношення шківів.
  4. Компактність та легкість.
  5. Стійкість до агресивних середовищ.
  6. Не втрачає еластичних властивостей у діапазоні температур від -20 °C до +90 °C. 
  7. Завдяки буферним та амортизаційним властивостям передавання крутного моменту відбувається м’яко та тихо.
  8. Коефіцієнт корисної дії ремінної передачі близько 98%.
  9. Не потребує змащення та обслуговування.
  10. Низька вартість, простота заміни.

Разом з тим, він має низку недоліків. Термін служби ременя ГРМ зазвичай не перевищує 120-150 тисяч км, тоді як металевий ланцюг ГРМ прослужить набагато довше.

Фото механізму роботи ременя ГРМ

Обирай ремінь ГРМ для своєї марки транспорту!

Що буде, якщо ігнорувати інтервал заміни ременя ГРМ

Водіям вкрай важливо пам’ятати, що всі двигуни умовно діляться ще на дві умовні категорії — з незалежним обертанням колінвала відносно розподілвала, та залежним. Простіше кажучи, такі двигуни заведено називати «безвтикові» або «втикові».

У першому випадку при руйнуванні ременя, або проковзуванні зубців приводу поршні та клапани не мають безпосереднього контакту. Після обриву привідного ременя двигун зазвичай просто глохне та більше не запускається. Адже фази газорозподілу збиті, паливоповітряна суміш не подається у камеру згоряння — розподілвал відразу зупиняється, а колінвал за інерцією ще робить певну кількість обертів.

У другому випадку наслідки спрогнозувати дуже важко, оскільки відкритий клапан врізається в днище поршня після руйнування ременя. Якщо це відбувається на великій швидкості, мінімальні пошкодження — це загнуті клапани та різке блокування двигуна з усіма наслідками.

Також можливі пошкодження можуть включати руйнування поршнів, деформацію шатунів, сильні пошкодження уламками гільзи циліндрів, деформацію валів. Тож капітальний ремонт «втикового» двигуна після обриву ременя взагалі може бути необґрунтованим економічно. Дешевше замінити двигун у зборі.

Фото зламаного ременя ГРМ

Як перевірити ремінь ГРМ та коли міняти

У будь-якому випадку наслідки обриву ременя ГРМ дуже невтішні. Саме тому фахівці радять перевіряти стан ременя якомога частіше. У більшості двигунів дістатися до приводу розподілвала досить легко, достатньо зняти пластиковий кожух, відкрутивши декілька гвинтів.

Що має насторожувати під час огляду:

  • тріщини та розриви на зовнішній поверхні ременя;
  • розшарування гумоматеріалу;
  • викришування на зубчастій внутрішній поверхні;
  • сліди потрапляння моторної оливи або антифризу;
  • занадто слабке натягування ременя, коли автоматичний натягач не в змозі забезпечити достатнє натягування;
  • зсув ременя по шківу;
  • наявність будь-яких механічних пошкоджень.

Незалежно від того, скільки років служить ремінь ГРМ, за наявності будь-якої з цих ознак зношення або руйнування потрібно терміново міняти як сам ремінь, так і натяжний та обвідний ролики.

В разі, якщо ви шукаєте ремінь ГРМ або інші запчастини, рекомендуємо відвідати наш сайт Autoline. Тут ви знайдете широкий вибір будь-яких запчастин для будь-яких авто та комерційного транспорту від перевірених продавців з усього світу.

Залишити коментар