Виставка ComAutoTrans 2023 відбулася у Києві з 30 травня до 1 червня.
Виставка окреслила найближчі перспективи розвитку транспортної галузі в Україні та показала інноваційні рішення для транспорту, аграріїв, комунальників, перевізників, малого та середнього бізнесу.
Основні тренди виставки ComAutoTrans 2023
Виходячи з нагальних потреб багатьох галузей, автомобільна промисловість переорієнтовується на нові цілі. Перш за все це потреби сільського господарства, насичення ринку спеціалізованою та спеціальною технікою, вантажні автомобілі — загалом це ті основні питання, на розв’язання яких шукають відповіді вітчизняні автовиробники.
Імпортні машинокомплекти, шасі, готові комерційні автомобілі
Найкоротший шлях, проте не найдешевший, для подолання дефіциту спеціальної техніки — експорт готових автомобілів та спецтехніки. Проте низка українських компаній вже сьогодні готова виробляти надбудови для шасі та виконувати збирання комерційної техніки з імпортних машинокомплектів.
Поки що це оптимальний шлях для задовільнення потреб ринку. В Україні навіть є підприємства, що адаптують до конкретних потреб вживані вантажівки та шасі:
- будівельно-шляхова техніка, каналопромивні машини, сміттєвози, гудронатори, аварійні, обладнання для ямкового ремонту (Будшляхмаш, група підприємств);
- комунальна техніка, напівпричепи та причепи, патрульні машини та машини швидкої допомоги (Спец-Ком-Сервіс);
- сільськогосподарська техніка, тракторні причепи, колісні бункери, цистерни тощо (Завод Кобзаренка).
Таких підприємств доволі багато, а техніка швидко знаходить нових власників.
На виставці були презентовані новинки комунальної техніки азійського виробництва. Про те, як обрати сміттєвоз для невеликого підприємства, читайте у нашій статті. |
Електромобілі для бізнесу
Електрифікація парку комерційного транспорту — одна з ключових задач, що стоїть перед галуззю. Цій темі на виставці ComAutoTrans 2023 було присвячено чимало цікавих стендів. Більшість з них — комерційні електромобілі з Китаю. Ціна легкої вантажівки на електротязі (фургон або шасі) становить в середньому $35-55 тисяч залежно від класу та призначення.
Проте наші виробники намагаються максимально локалізувати виробництво, що суттєво вплине на вартість техніки для кінцевого споживача. Наприклад, стартап LUAZ Motors, який не має нічого спільного з Луцьким автозаводом, буде закуповувати в КНР кузови для комерційних пікапів надмалого класу EEC L7e, а в Україні встановлювати на них акумулятори та двигуни вітчизняного виробництва.
Крім цього, на виставці представлено легкий комерційний електромобіль Карпати виробництва Стрийського автобусного заводу. Машина знаходиться на стадії доведення, проте рівень локалізації виробництва понад 75% — шасі, кабіну, надбудови повністю виробляють в Україні. Електродвигуни купляють в Італії, а акумулятори виявились дешевшими у КНР.
Китайці замінять МАЗи та КамАЗи
Присутність китайських виробників на автомобільному ринку України була суттєвою починаючи з 2010-2012 років. Тепер вплив техніки з Китаю більш помітно відчувається не тільки в легковому секторі, але й у сегменті вантажних та легковантажних, спеціальних автомобілів.
Конкурувати з китайцями на нашому ринку європейським брендам доволі складно. Перш за все ціна вантажівок MAN, DAF, Mercedes-Benz, Scania тощо, зі старту досить висока. Навіть якщо мова йде про шасі з подальшим встановленням вітчизняного обладнання.
Китайські бренди (Dongfeng, JAC, FAW) пропонують сучасні, надійні та комфортні самоскиди, тягачі та шасі, які на голову вище технологічно та морально застарілих МАЗів та КамАЗів. Крім китайців тренд на азійський комерційний транспорт підтримують Isuzu, Daewoo тощо.
Розвинута дилерська мережа, доступні запчастини, низька витрата палива — все це спонукає українського споживача з низькою купівельною спроможністю віддавати перевагу азійським та китайським брендам.